ABAS II
Adaptive Behavior Assessment System II
Evaluează în totalitate cele zece arii de deprinderi adaptative specificate de DSM-IV-TR și de APA, 2000
Standardul internațional în evaluare pentru acordarea gradului de handicap și al eligibilității pentru serviciile sociale.
- Proveniența: Internațională, dar adaptat pentru populația din România;
- Evaluare: Individuală
- Rezultate: Evaluează în totalitate cele zece arii de deprinderi adaptative specificate de Manualul de Diagnostic a tulburărilor Mintale, Ediția a Patra Revizuită (DSM-IV-TR) și de Asociația de Psihiatrie Americană (APA, 2000). De asemenea, el încorporează direcțiile curente oferite de American Association of Intellectual Disabilities (AAID) pentru evaluarea celor trei arii de comportament adaptativ (Conceptual, Social, Practic). Deprinderile adaptative măsurate și domeniile din care acestea fac parte corespund specificațiilor identificate de Asociația Americană a retardului Mintal (AARM; 1992, 2002b)
- Vârsta: 0-89 ani (nou-născuți, copii, adolescenți, tineri, adulți, seniori)
Detalii
Descriere: Așa cum sunt măsurate de ABAS-II, deprinderile adaptative sunt definite ca: acele abilități practice de zi cu zi care sunt necesare pentru ca persoana să funcţioneze şi să corespundă cerinţelor mediului înconjurător, incluzând aici și capacitatea de a avea grijă efectiv de propria persoană în mod independent, dar şi interacţiunea cu alți oameni. Evaluarea abilităţilor adaptative poate oferi informaţii importante pentru diagnosticare şi pentru planificarea tratamentului sau a intervenţiei pentru persoană:
- Durata testare: 20-30′. ABAS este un chestionar care se aplică fără limită de timp, ceea ce înseamnă că fiecare subiect poate lucra în propriul său ritm. Cu toate acestea, administrarea nu durează decât rareori mai mult de 30 de minute.
- Pregătire pentru test: Nu este necesară, dar testul să fie dat când persoana este relaxată și liniștită.
- Informații suplimentare: aici>>
- Înscrieri testare: psihoconsultanta@gmail.com;
- Licența România: D&D Consultants Group – Test Central
Detalii
ABAS oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuți și până la vârsta de 89 de ani; el poate fi folosit pentru:
- a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent,
- diagnosticarea și clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări,
- identificarea punctelor tari și a limitelor,
- a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului
Evaluează în totalitate cele zece arii de deprinderi adaptative specificate de Manualul de Diagnostic a tulburărilor Mintale, Ediția a Patra Revizuită (DSM-IV-TR) și de Asociația de Psihiatrie Americană (APA, 2000).
De asemenea, el încorporează direcțiile curente oferite de American Association of Intellectual Disabilities (AAID) pentru evaluarea celor trei arii de comportament adaptativ (Conceptual, Social, Practic).
Deprinderile adaptative măsurate și domeniile din care acestea fac parte corespund specificațiilor identificate de Asociația Americană a retardului Mintal (AARM; 1992, 2002b)
În numeroase state, a fost ales ca standard în determinarea eligibilității pentru acordarea beneficiilor Serviciilor sociale.
Kitul ABAS-II măsoară:
- Comunicare
- Utilizarea resurselor comunităţii
- Funcţionalitate preşcolară
- Viaţa în şcoală/familie
- Sănătate şi siguranţă
- Timp liber
- Autoîngrijire
- Autodirecţionare
- Social
- Motricitate
- Muncă
Aşa cum sunt măsurate de ABAS-II, deprinderile adaptative sunt definite ca: acele abilităţi practice de zi cu zi care sunt necesare pentru ca persoana să funcţioneze şi să corespundă cerinţelor mediului înconjurător, incluzând aici şi capacitatea de a avea grijă efectiv de propria persoană în mod independent, dar şi interacţiunea cu alţi oameni.
Testul este standardizat pe populația româneasca și a fost pus în folosință de Test Central.
Evaluarea abilităţilor adaptative poate oferi informaţii importante pentru diagnosticare şi pentru planificarea tratamentului sau a intervenţiei pentru persoane cu:
- întârzieri de dezvoltare,
- factori de risc biologici,
- traume craniene,
- autism,
- ADHD,
- tulburări de ȋnvăţare şi comportament,
- insuficienţă senzorială,
- dizabilităţi sau traume fizice,
- sănătate precară,
- insuficienţă motorie,
- tulburări emoţionale,
- leziuni cerebrale,
- atac cerebral,
- demenţe,
- Alzheimer,
- tulburări legate de consumul de diverse substanţe,
- tulburări psihotice şi multiple dizabilităţi.