ECI – 4

Early Childhood Inventory – 4

 

Instrument de screening în evaluarea copiilor preșcolari (3-6/7 ani)

Testare ECI 4
  • Proveniența: Internațională, dar adaptat pentru populația din România;
  • Evaluare: Individuală (părinte și educator)
  • Rezultate: Unul dintre avantajele ECI-4 este acela că oferă  două variante de evaluare, una destinată părinţilor, iar cealaltă profesorilor. Itemii acestora fiind însă formulaţi corespunzător. Aceste versiuni oferă dimensiuni multiple evaluării şi răspund nevoii existenţei mai multor puncte de vedere asupra simptomelor aceluiaşi copil. Părinţii evaluează comportamentul observat al copiilor acasă, în situaţii de familie din afara clasei, în timp ce profesorii evaluează comportamentul copiilor în situaţii academice şi sociale la şcoală. Astfel, cele două evaluări sunt complementare.
  • Varsta: 3-6/7 ani (preșcolari)
  • Descriere: Itemii cuprinşi în ECI-4 se bazează pe criteriile de diagnostic prevăzute de Asociaţia Americană de Psihiatrie (1994) în Manualul de diagnostic şi statistică a tulburărilor mentale (DSM).
  • Durată testare: 15-25′. Este un chestionar care se aplică fără limită de timp, ceea ce înseamnă că fiecare subiect poate lucra în propriul său ritm. Cu toate acestea, administrarea nu durează mai mult de 30 de minute.
  • Pregatire pentru test: Nu este necesară, dar testul sa fie completat cand persoana este relaxată si linistită.
  • Informatii suplimentare: https://www.cognitrom.ro/download-pdf/3520/
  • Inscrieri testare: psihoconsultanta@gmail.com;
  • Licenta Romania: COGNITROM, România

Detalii

ECI – 4 (Early Childhood Inventory – 4) cuprinde o variantă pentru părinţi şi o variantă pentru educatori, astfel încât adunarea de informaţii de către clinician se realizează din contexte diferite.Evaluează riscul pentru următoarele tulburări:

  • ADHD (cele 3 variante);
  • Tulburarea opoziționismului provocator;
  • Tulburarea de conduită;
  • PCS – agresivitate;
  • Anxietate de separare;
  • Anxietate generalizată;
  • Fobie specifică;
  • Tulburarea depresivă majoră și tulburare distimică;
  • Fobie socială
  • Tulburări de somn;
  • Tulburări de eliminare;
  • Stres posttraumatic;
  • Tulburări alimentare;
  • Tulburare reactivă de atașament;
  • Tulburări pervazive de dezvoltare (Autism, Asperger);

Detalii

ECI-4 este foarte util deoarece are avantaje faţă de alte scale şi proceduri pentru că;

  • Este un instrument care face screening-ul tulburărilor psihiatrice la copiii preșcolari;
  • Sistematizează schimbul de informaţii între grădiniţă şi clinician cu privire la problemele de sănătate mentală cu care se confruntă copilul;
  • Facilitează adunarea de informaţii necesare diagnosticului din contexte diferite (atât din mediul familial cât şi cel de la grădiniţă);
  • Economiseşte mult timp prin faptul că ghidează procesul de evaluare ulterior;
  • Interpretarea rezultatelor indică atât posibila prezenţă a tulburărilor de sănătate mentală cât şi severitatea lor;
  • De asemenea ajută la realizarea diagnosticului diferenţial;
  • Ghidează procesul de evaluare ulterior – necesar diagnosticului;
  • Ajută la testarea eficacităţii intervenţiilor psihoterapeutice, prin evaluarea modificărilor în simptomatologia copilului.

 

Testul este standardizat pe populația românească și a fost pus în folosință de COGNITROM, CLUJ.

Testare ECI 4
Testare ECI 4