Evaluarea ATAȘAMENTULUI
Instrumente de evaluare pentru cunoașterea ATAȘAMENTULUI
Instrumente de evaluare pentru cunoașterea ATAȘAMENTULUI
- Proveniența: Internațională;
- Evaluare: Individuală sau/și de familie
- Rezultate: La finalul evaluării primești informații importante despre ATAȘAMENT-TIPUL DE ATAȘAMENT pe care il ai.
- Varsta: 3+ ani. Există teste care se pot da copiilor preșcolari (sub formă de imagini) sau observația, teste care se pot da copiilor școlari și alte teste-materiale care se pot da părinților. În funcție de persoană (vârstă, nevoi) se aleg testele.
Detalii
Teoria atașamentului are la bază relația timpurie dintre copil și mamă/ substitutul matern/ părinții și arată legătura specială creată în primele 18-24 luni de viață. Atașamentul definește legătura emoțională strânsă dintre oameni. Acest atașament îl face pe copil să caute apărare, alinare, refugiu la persoana de referință.
Clasificare generala a atașamentului:
- TIP-B Atașament securizant;
- TIP-A Atașament nesigur-evitant (de respingere);
- TIP-C Atașament ambivalent și preocupat;
- TIP-D Atașamentul dezorganizat și lipsit de soluții
- Durata testare: 1-3 sedințe.
- Pregatire pentru test: Nu este necesară, dar persoana să fie odihnităși liniștită. Psihologul are nevoie de o pregătire temeinică în psihologia copilului – dacă testează copilul.
- Inscrieri testare: psihoconsultanta@gmail.com;
Detalii: Există mai multe teste pentru evaluarea ATAȘAMENTULUI.
O parte din testele/scalele de evaluare:
- Situația străină – strange situation;
- Secure Base Script (pentru copil, adult, părinte);
- IPPA – The Inventory of Parent and Peer Attachent (pentru 10-20 ani);
- AAI – Adult Attachment Interview – Interviul de evaluare a atașamentului la adulți