CSI – 4
Child Symptom Inventory – 4
Instrument de screening în evaluarea copiilor școlari (5/6-12 ani)
- Proveniența: Internațională, dar adaptat pentru populația din România;
- Evaluare: Individuală (părinte și profesor)
- Rezultate: Unul dintre avantajele ECI-4 este acela că oferă două variante de evaluare, una destinată părinţilor, iar cealaltă profesorilor. Itemii acestora fiind însă formulaţi corespunzător. Aceste versiuni oferă dimensiuni multiple evaluării şi răspund nevoii existenţei mai multor puncte de vedere asupra simptomelor aceluiaşi copil. Părinţii evaluează comportamentul observat al copiilor acasă, în situaţii de familie din afara clasei, în timp ce profesorii evaluează comportamentul copiilor în situaţii academice şi sociale la şcoală. Astfel, cele două evaluări sunt complementare.
- Varsta: 5/6-12 ani (școlari – după intrarea în școală)
- Descriere: Itemii cuprinşi în CSI-4 se bazează pe criteriile de diagnostic prevăzute de Asociaţia Americană de Psihiatrie (1994) în Manualul de diagnostic şi statistică a tulburărilor mentale (DSM).
- Durată testare: 15-25′. Este un chestionar care se aplică fără limită de timp, ceea ce înseamnă că fiecare subiect poate lucra în propriul său ritm. Cu toate acestea, administrarea nu durează mai mult de 30 de minute.
- Pregatire pentru test: Nu este necesară, dar testul sa fie completat cand persoana este relaxată si linistită.
- Informatii suplimentare: https://www.cognitrom.ro/download-pdf/3521/
- Inscrieri testare: psihoconsultanta@gmail.com;
- Licenta Romania: COGNITROM, România
Detalii
CSI – 4 (Child Symptom Inventory – 4) cuprinde o variantă pentru părinţi şi o variantă pentru profesori/învățători, astfel încât adunarea de informaţii de către clinician se realizează din contexte diferite.
CSI – 4 Evaluează riscul pentru următoarele tulburări:
- ADHD cu cele trei tipuri;
- Tulburarea opoziționismului provocator;
- Tulburarea de conduită;
- Anxietate generalizată;
- Fobie specifică;
- Obsesii, compulsii;
- Tulburarea de stress posttraumatic;
- Ticuri motorii și vocale;
- Schizofrenie;
- Tulburarea depresivă majoră;
- Tulburarea distimică;
- Tulburarea autistă și sindrom Asperger;
- Fobie socială;
- Anxietate de separare;
- Enurezis, encoprezis;
CSI-4 este un instrument important prin avantajele pe care le are faţă de alte scale şi proceduri:
- Realizează screening-ul tulburărilor psihiatrice la copii cu vârste cuprinse între 6 şi 12ani;
- Sistematizează schimbul de informaţii între şcoală şi clinician, cu privire la problemelede sănătate mintală cu care se confruntă copilul;
- Facilitează adunarea de informaţii necesare diagnosticului din contexte diferite (atât din mediul familial, cât şi din cel şcolar);
- Economiseşte mult timp prin faptul că ghidează procesul de evaluare ulterior -necesar diagnosticului;
- Interpretarea rezultatelor indică posibila prezenţă a tulburărilor de sănătate mentală, precum şi severitatea lor;
- Ajută la realizarea diagnosticului diferenţial;
- Ajută la testarea eficacităţii intervenţiilor psihoterapeutice, prin evaluarea modificărilor în simptomatologia copilului.
Testul este standardizat pe populația românească și a fost pus în folosință de COGNITROM, CLUJ.